Pioner-veneet ammattikäyttöön, harrastuksiin ja vesistöistä nauttimiseen
Pionerin valikoimaan kuuluu tällä hetkellä kymmenen venemallia. Ne soveltuvat yhtä hyvin sisävesille kuin rannikkokäyttöönkin.
Pioner-veneitä on käytössä muunmuassa suomalaisilla viranomaisilla, kuten Poliisilla ja Puolustusvoimilla.
Valikoimasta löytyy sopivat venemallit niin kalastukseen kuin luontoelämyksiin. Perheille ja jopa lapsille on optimoitu omat mallinsa.
Lue myös: Tohatsu-perämoottorit ensiasennuksena Pioner-veneisiin




Ainutlaatuinen valmistusmenetelmä
Pioner-veneet on valmistettu rotaatiovaletusta polyeteenistä. Rotaatiovalun avulla veneet valetaan yhtenä kappaleena ilman saumoja. Valmistusmenetelmän ja rakenteen tuloksena Pioner-veneet ovat lujatekoisia ja kulutusta kestäviä. Ne voi huoletta vetää vedestä ylös rantakiville ja kallioille.
Veneen rungon muotoilun ansiosta vene on suuntavakaa, joten veneessä liikkuminen ja sen kyydistä astuminen on helppoa. Kaksoisrungon ansiosta vene kulkee pehmeästi, sen kantokyky ja kelluvuus on hyvä ja se on turvallinen.
Veneet ovat lähes huoltovapaita. Näin sinulle veneilijänä jää enemmän aikaa nauttia helposta ja huolettomasta veneilystä. Ja jos veneelle sattuisi tapahtumaan vahinko, sen korjaaminen on helppoa.

Pioner-veneet ovat norjalaista laatua
Pioner-veneitä on valmistettu Norjassa jo vuodesta 1959. Veneitä on myyty maailmanlaajuisesti lähes 350 000 kappaletta.
Pioner-veneiden materiaali on UV-suojattua. Veneet säilyttävät värinsä ja käyttöominaisuutensa pitkään. Polyeteeni on ympäristöystävällinen materiaali, joka on 100 % kierrätettävää muovia. Kaikki veneen valmistuksesta ylijäävä materiaali kierrätetään ja hyödynnetään muissa tuotteissa.
Pionerin tavoitteena on, että kaikilla Pioner-veneillä on norjalaisen Det Norske Veritas Germanischer Lloyd (DNV-GL) -luokituslaitoksen tyyppihyväksyntä. Veneenostajalle se on ylimääräinen turvallisuustakuu.



Valmistettu Norjassa
Särki valmistaa jollat, soutuveneet ja pulpettiveneet
Särki-lasikuituveneitä veneitä on valmistettu jo lähes 50 vuotta, vuodesta 1972. Särki- lasikuituveneiden tuotannossa on seitsemän runkomallia, joista saa pitkälti toistakymmentä eri versiota. Mallit ovat maksimissaan viiden metrin soutu-, perämoottori- ja pulpettiveneitä moottoritehoille 2- 60 hv. Särki-veneet on tehty kesämökkiläisille yhteys- ja huviveneiksi sekä kalaveneiksi ja kaislanniittoon.
Erityispiirteinä Särki-veneissä on vakavuus sekä hyvät merenkulkuominaisuudet, jotka pääsevät parhaiten esille, kun olosuhteet huononevat. Särki- veneet ovat lasikuitumatosta käsinlaminoituja ja rakenteet ovat myös hieman keskimääräistä paksumpia. Kaikki mallit ovat VTT:n tarkastamia ja hyväksymiä.



Suomalaista laatua Perniöstä
Perinteisen savolaismallisen soutuveneen ovh. hinta on 1280 € (Särki 475) ja siihen soveltuu hyvin airojen avuksi hyvin myös 3,5 hv Tohatsu perämoottori. Pienimmät tasaperäveneet (Särki 410 pulpetilla tai ilman) kulkevat sutjakkaasti 5-10 hv moottoreilla. Suurimpaan malliin, Särki 480- pulpettiveneeseen voi asentaa jo 60 hv koneen. Suosittuun reilu neljämetrinen pulpettivene + 20 hv perämoottori – veneilyluokkaan Särki- veneissä on malli 430. Siihen voi asentaa myös 30 hv moottorin ja vene on rekisteröity viidelle henkilölle.
Särki-veneitä saa eri värisinä asiakkaan toiveiden mukaan- kauniin keltaisista tai punaisista kesän väripilkuista eränkävijöiden suosimiin vihreäsävyisiin veneisiin. Kölin suojaksi on saatavilla myös kölirauta, muita lisävarusteita venemallikohtaisesti: kaiteita, säilytyslaatikoita, kuomu, patjasarja, tuulilasi ja tuulilasin kaide.



Valmistettu Suomessa
Tehokkaat Tohatsu-perämoottorit
Tohatsu on valmistanut perämoottoreita jo vuodesta 1956 alkaen. Alun perin moottoreita rakennettiin vaativissa avomeriolosuhteissa työskenteleville kalastajille. Tänä päivänä Tohatsu on tunnettu vahvasta kehitystyöstään.
Tehokkaat, äärimmäisen luotettavat ja vähäpäästöiset perämoottorit pitävät käyttäjät tyytyväisinä, mikä on tärkein asia Tohatsulle moottorin valmistajana.
Kaakon Rantavarusteen kautta Tohatsu-perämoottorit saa ensiasennettuina Pioner-veneen oston yhteydessä.



